2016. október 25., kedd

Micsoda kép! - a Hani rizsteraszok

A napokban olvastam egy cikket angolul a kínai Honghe Hani rizsteraszokról. Hogy jobban értsem a cikket, rákerestem a google-keresőben. Különleges látvány tárult a szemem elé. Azt gondoltam, hogy egy festményt találtam. Megosztom ezt az élményt a kedves Olvasókkal is.



A Hani rizsteraszokat 2013-ban az UNESCO Világörökség Bizottsága felvette a világ kulturális örökségei közé. A délnyugat-kínai Yunnan tartomány Honghe megyéjének Yuanang járásában, helyegk között megbúvó Hani azóta a kulturális világörökség része. A területhez tartozik a hegytetőn található erdő, az ezalatt álló falvak, a még lejjebb fekvő rizsteraszok, valamint ezek alatt a Honghe vízrendszere. A terület 13 190 hektáron fekszik. A hani egy ősi kínai nemzetiség, főleg a 800 és 2500 méter közötti tengerszint feletti magasságban élnek több ezer éve a hegyekben és a völgyekben. A hani emberek külön helyrajz alapján alakítják ki a töltéseket úgy, hogy a forrásvíz eljusson a földterületre. Tavasszal a különleges alakzatú teraszokat elborítja a víz, áprilisban pedig a földek olyanok, mint a zöld színű szőnyegek, ősszel a rizs és az érett köles váltja aranyszínűvé.

A könyvtár katalógusában megnéztem, hogy a világörökségekről hány könyvet és cikket tudnék ajánlani a könyvtár látogatóinak.
275 dokumentum magyarul, ebből 68 könyv, 207 cikk
126 dokumentum angolul, ebből 63 könyv, 63 cikk

Ha érdekesnek találta/találtad ezt a bejegyzést, bátran jelezze/jelezd!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése